Готовність до масштабування: Lean-підхід в оптимізації роботи виробництва
11 Серпня 2025
“Та в мене маленький бренд. Не доріс він ще до масштабування!”📈
Основний маркер необхідності масштабування – зростання попиту.
Вихід на міжнародні ринки, колаборації, розвиток нових каналів продажу, створення дочірніх брендів, франшизи тощо. ❤️
Виробництву необхідно оптимізувати внутрішню структуру, щоб відповідати очікуванням клієнтів та мати відповідні потужності.
Lean-підхід
Перше, на що варто звернути увагу — Lean-підхід. Це розумне планування та управління виробництвом, орієнтоване на зменшення витрат.
Які витрати ми маємо на увазі:
- Надлишки тканин, фурнітури. Закупити багато — і нехай собі лежить, це так собі план.
- Перевитрати часу: незбалансовані виробничі лінії, зайві рухи людей і матеріалів, непотрібні операції.
- Overproduction — готові вироби лежать на складі, бо не врахований реальний попит, сезонність тощо.
В нас був такий кейс. Власник виробництва звернувся до Softorg із запитом на аудит: “Підберіть обладнання, бо треба вже нову капсульну колекцію випускати, а ми не встигаємо”.
Як розумієте, проблема була не тільки в обладнанні.
- Мала розкрійна зона, яка вже давно не відповідала реальним потребам виробництва.
- Незбалансованість ліній в цеху: швачкам доводилось робити багато зайвих рухів — забрати крій, сходити на склад за фурнітурою, віднести пошитий виріб для виконання наступного етапу. Витрачені хвилини — це не про час, а про ефективність та прибуток.
- Склад, забитий під зав’язку, бо закупівлі велись “з запасом”.
Два дні наш професійний технолог вивчав виробництво та записував рекомендації. ✍️ Ще 3 тижні знадобились бізнесу на втілення порад в життя.
Результат: виробництво працює ефективніше на 21% за рахунок пришвидшення робочих процесів, скорочення простоїв, зменшення непотрібних закупівель та автоматизації.
P.S. Про автоматизацію розповімо далі. Не перемикайтесь.
Останні новини
Підпишіться на наші новини. Будьте в курсі всіх новин, знижок та найкращих пропозицій
Підписуючись, ви надаєте згоду на обробку персональних даних